Szukaj

Jak zachęcić klientów do powrotu czyli skuteczne programy lojalnościowe oraz dlaczego warto je wdrożyć

Ewa, 27.05.2021
Jak zachęcić klientów do powrotu czyli skuteczne programy lojalnościowe oraz dlaczego warto je wdrożyć

Program lojalnościowy w sklepie internetowym

Niemal każde przedsiębiorstwo zdaje sobie sprawę z tego, że zdobycie nowego klienta to spory wysiłek. Żeby osiągnąć oczekiwany cel, często trzeba dysponować sporymi pokładami energii, czasu i umiejętności. To powinno nas skłonić do szczególnej troski o zadowolenie dotychczasowych klientów. Jednym z kroków, które warto w tym celu podjąć, jest wykorzystanie programów lojalnościowych w sklepie internetowym.

Butik z odzieżą damską a programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe to strategia marketingowa, wykorzystywana przez wiele podmiotów. Jej celem jest wykorzystanie promocji i różnorodnych zniżek w taki sposób, żeby skłonić klientów do regularnych zakupów. Dość częstym zabiegiem, stosowanym przez sklepy spożywcze, stacje benzynowe, księgarnie, butiki z odzieżą damską online i wiele innych firm jest program punktowy. Określona pula zebranych punktów upoważnia klienta do zamiany ich na konkretne produkty lub na bony do wykorzystania w sklepie. To tylko jedna z praktyk tego typu. Strategie wykorzystywane przez sklepy internetowe z odzieżą damską i przez inne podmioty może obejmować też programy postępu, subskrypcji, programy poziomów oraz programy charytatywne.

Programy lojalnościowe budują przywiązanie do marki i skłaniają dotychczasowych klientów do śledzenia naszej oferty. Efekt? Częstsze wizyty na stronie internetowej oraz na firmowych social mediach. Takie działania są więc też swoistym sposobem na utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcami i ciągłe udowadnianie im, że warto było wybrać i dalej warto wybierać naszą ofertę.

Co zrobić, żeby program lojalnościowy przyniósł oczekiwane efekty naszemu sklepowi online z odzieżą damską?

Tak jak w każdej branży, tak i w branży modowej, dobrze będzie dokładnie przemyśleć, jaki rodzaj bonifikat zaoferujemy odbiorcom i za co będą je otrzymywać. Warto zaznaczyć, że jeśli już ustalimy konkretny mechanizm funkcjonowania programu, dobrze będzie się go trzymać. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że częste zmiany wprowadzą klientów i klientki butiku online z odzieżą damską w konsternację.

Skutecznym sposobem na informowanie odbiorców o szczegółach zniżek, jest:

1. Jasne zaprezentowanie zasad na stronie sklepu
2. Przypominanie o programie lojalnościowym za pośrednictwem atrakcyjnych postów na social mediach

Dopracowany program lojalnościowy przynosi przedsiębiorstwu wymierne korzyści. Szczególną popularnością cieszą się programy mobilne. Odbiorców zachęcają niezwykłą wygodą użytkowania. Firmy doceniają z kolei zwiększone zaangażowanie klienta oraz możliwość wysyłania powiadomień push.

Artykuł powstał we współpracy z Internetica